11 juli 2011

Fyndandet fortsätter

_DSC5916

Kommer ni ihåg mitt superduperkap häromdagen? Bakstenen i granit som jag tillförskansade mig för rimliga 26 riksdaler istället för välsorterade köksbutikens erbjudande om att få ge 599 kr för densamma. När vi provade nytillskottet för ett pizzabak för dryga veckan sedan kunde vi konstatera att bakstenen verkligen var så bra som jag hade hoppats och landade oss med alldeles utsökt krispiga bottnar med gyllene fyllning.

Däremot upptäckte vi samtidigt behovet av en rejäl bakspade när man ska vara professionell bagare med snabba lucköppningar och hantering av millimetertjocka degar. Blicken vandrade åter till välsorterade köksbutiken där det i förhållande till de betalda 26 kr för stenen verkade tämligen orimligt att ge 149 kr för en tunn liten spade i trä. Funderingarna gick genast vidare till att tillverka ett eget mästerverk med hjälp av tunn träskiva, sticksåg och sandpapper.

Det ska erkännas att träslöjdandet i det hela inte kändes det minsta lockande ur en kreativ synvinkel, så gissa om jag slog till med buller och bång när jag på lokala Röda Korset-loppisen sprang på en spade perfekt till både storlek och skick till det ännu perfektare priset av 5 riksdaler. Mmm, vad jag är nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar