5 februari 2010

Högt värderade kunder?

DSC09789

Maken närmar sig sin 35-årsdag i slutet av månaden och plötsligt började det välla in gratulationer från omgivningens alla Coop-butiker. Många är vi som vill gratulera finaste maken, men det var lite intressant att också ortens handlare har honom så kär. Kan det vara för att han är den bästa pappan, omtänksammaste maken och schysstaste grabben i stan…eller är det bara så att 35-åriga nyblivna villa- och trädgårdsägare med schysst inkomst och barn i blöjåldern finns i toppen på Coops målgrupp för önskvärda kunder!?

Hursomhelst, maken och sonen låter sig väl smaka av gratis tårtor och sockerstoppande mamman tar sig en slurk gratiskaffe. Tack Coop!

…och en liten extra eloge till Coop som under februari månad skänker 1 krona per såld produkt ur det ekologiska Änglamarksortimentet till Röda Korsets hjälpinsatser i Haiti. Toppensmart marknadsföring och ett behjärtansvärt sätt att locka oss att köpa “bättre” mat samtidigt som den väl behövda hjälpen i Haiti får sig en skjuts.  Mer info här.



1 kommentar:

  1. Gratis är ju alltid gott ;-)

    Hur var det på te-seminariet??

    SvaraRadera