28 oktober 2009

Känd i branschen....

Måste få vara lite osvensk dagen till ära och skryta om att mitt bloggande hamnat i fokus i en artikel om "best-practice" användning av moderna sociala medier. Med hjälp av min Twingly-widget i högerspalten fick jag nys om att JMW, en nytänkande kommunikationsbyrå med stort fokus på sociala medier, hade länkat till min blogg. Vad kan detta vara undrar man såklart nyfiket???

Jo, i artikeln Intern stolthet växer av sociala medier av sociala mediestrategen Brit Stakston beskrivs det framgångsrika samspelet mellan etablerade interna rutiner och sociala medier genom att ge exemplet på mammans positiva upplevelse av Saltå Kvarns kundvård nyligen - bl.a. i inläggen Hurra vad bra och Mer hyllningar.... Stakson förespråkar förträffligheten i Saltå Kvarns plattform för internkommunikation och landar naturligtvis på slutsatsen att det är oerhört stimulerande och engagerande för Saltå Kvarns anställda i alla led att få ta del av kunder som mammans översvallande beröm av utmärkta insatser. Dessutom betyder den effektiva gången för Saltå Kvarns interna kommunikation att kunden känner sig hörd och väl bemött. Till och med i kommentar från självaste VD Johan Ununger!

...så, lite känd från media, då............eller i alla fall bland de kreativa snubbarna på kommunikationsbyrån!

I surfaruntan:det hittade jag en intressant presentation av Johan Ununger på disruptive media om Saltå Kvarn, dess vision och hur de effektivt använder sociala medier.

Ununger och Stakson ska prata om Sociala medier är inte manipulation och kampanjer Wednesday Relations The Conference 2 december här i Göteborg. Där skulle man ju gärna vilja smita in om man inte var mammaledig och anmälningsavgiften plötsligt var hutlös när den inte kommer ur arbetsgivarens tjocka plånbok.

Saltåkvarnbloggen är alltid intressant!


1 kommentar:

  1. Imponerande! Du tar it-världen med storm. Rock on, baby!

    SvaraRadera