16 januari 2012

Min nya vän


"Plötsligt händer det " heter det som bekant i reklamen och nu hände det faktiskt i riktiga livet också! Som nämnts tidigare har jag efter tre års fotande med en fullt funktionell, men kanske inte så vass systemkamera som jag önskade, utvecklat mitt fotointresse till lite mer än alldagligt familjefotograferade. Jag har gått ett gäng kurser i själva fotograferandet, samt spenderat många timmar för att få lite bättre koll på redigerandet och är så himla sugen på att ta mitt nyvunna intresse till nästa nivå.

Jag har längtat och trängtat efter att få ihop finansieringen till en ny ögonsten, vilket enligt mina priciper sker genom att jag avyttrar prylar som inte längre används tillräckligt för att förtjäna en plats i vårt hem. Efter en lång höst med många innovativa initiativ för att omsätta mina ideal hade jag nästan kommit i mål, men saknade nesliga 869 kr för att kunna göra det efterlängtade inköpet.

Just som jag en dag satt på jobbet i ett ögonblick av mental paus och grunnade på hur detta skulle kunna lösas, så kom mycket vältajmat ett SMS från maken om att han hittat Trisslotten jag vid ett tillfälle planterat och glömt i hans plånbok. Den käre maken hade tagit sig friheten att skrapa och vi var nu 2000 kr rikare! Plötsligt händer det!

Hur somhelst, nu är jag en mycket nöjd och stolt ägare av min nya Canon Eos 60D och under helgen var jag i sjunde himlen när denna lycka sammanföll med de två efterlängtade faktorerna tid och dagsljus (t.o.m solsken!). Jag är frälst - jag älskar min nya vän och här ska det minsann hängas i naturen så ofta det bara går under den kommande härliga och ljusa årstiden.


3 kommentarer:

  1. Åh lyckliga du:-) önskar mig också en systemkamera.......hm....man kanske ska ta och rensa lite på vinden och i lådor & skåp....eller köpa en trisslott och hoppas på tur;-) lycka till me nya kameran!

    SvaraRadera
  2. Så härligt! Då ljuger ju inte trisslotter i sin reklam... Plötsligt händer det! :-D

    SvaraRadera