30 januari 2012

Grönt i tjänsten


Tjänsteresan till min gamla hemstad Birmingham förra veckan var lyckad på många sätt och bortsett från det huvudsakliga professionella syftet så fick den gröna nörden i mig sitt lystmäte. Stadens kärna är inte tillräckligt grön för att spana in de vanligtvis tidiga påskliljorna, men med 15 grader högre temperatur än här hemma väcktes ändå en känsla av vår.

Som synes blev inköpen därefter och jag ler fortfarande fånigt av tanken på att erövra 20 dahliaknölar för under femtiolappen - ett rent fynd oavsett grobarheten. En söt och färglad fågelmatarstation till landsbygdens alla fåglar nästa vinter och de smarta potatis-odlar-påsarna för oss som ska flytta mitt i pågående odlingssäsong. En robust säck för jord och knölar med en fullständigt genialisk lucka mitt på för att sticka in handen och skörda efterhand. Här ska vi minsann ha hemodlad nypotatis till midsommar oavsett om vi bor i flyttlådor eller inte.


3 kommentarer:

  1. Info: Jordborren går inte ner 1mm i marken
    här just nu, så du vet. Och vad det gäller
    Birmingham UK så har jag besökt city vid ett (1) tillfälle. Mitt bestående minne( rätt eller fel) ser ut så här; Uppförsbackar, lutande torg och
    färgade tonårsmammor.

    Gråpäronet

    SvaraRadera
  2. Ursmart potatisodlarpåse!!! Villl ha!

    SvaraRadera
  3. Hellu...visst är det härligt med ny kamera! Inget man går iväg och köper så där...Och lite läskigt att bestämma sig för men å som jag längtat... ;) Nu är det bara träna och bli bättre och göra sig förtjänt av den...

    kram kram

    SvaraRadera