14 februari 2012

Mina fina hjärtan


Tycka vad man vill om kommerciella jippon som handeln skor sig på, men sedan vi blev en liten familj tar vi alla tillfällen i akt att göra alla möjliga dagar lite extra speciella. Det firas födelsedagar, namnsdagar, fars- och morsdag som aldrig förr och vi är tre stycken som är lika glada i att få överraska och visa lite extra omtanke i vardagen. Den yngste av oss har det lite tufft att hålla hemligheter för sig själv, men å andra sidan är han en hejdundrande idéspruta när det gäller att hitta på just överraskningar.


Tyvärr går vi i skift hemma på vardagsmorgnar för att lilleman ska få sin välbehövliga skönhetssömn och slippa dras iväg till dagmamman i ottan, så några gemensamma mysfrukostar blir det inte. Däremot är maken och sonen inte sämre än att de ändå lyckas överraska den sömndruckna mamman med en gigantisk bukett tulpaner och ett gäng kärleksbetygelser - tack vad ni är söta! Snacka om att man börjar dagen med ett leende på läpparna.

I all ärlighet ska det medges att det den här gången hade gjorts ett litet fräckt tilltag från den lyckliga mottagaren inför just alla-hjärtans-dag. Det är tack och lov inte allt för ofta habegäret blir så starkt att jag tar till sådana fasoner, men just i år föll jag som en fura för något jag varit förälskad i länge och såg till att det hamnade i händerna på mina älskade vid ett lämpligt tillfälle. Så klart är det de två ljuvliga hängsmyckena ovan från Butik Florin som jag tillskansat mig och känner mig såååå fin i. Handgjorda från skärvor av Stig Lindbergs underbara Berså och Marianne Wessmanns klassiker Mon Amie.
 

När mina älsklingar kommer hem i eftermiddag ligger det såklart varsin överraskning och väntar på dem. Puss och kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar