3 februari 2011

Nu ska jag be att få skryta

DSC02971
Eget skryt luktar som bekant illa, men idag måsta jag få vara lite mallig för mina högst oväntade framgångar vid den gamla skruttiga ärvesymaskinen. Lillplutten i huset är vad man skulle kunna benämna näst intill besatt av fordon och dagarna i ända leks det intensivt med allehanda bilar och andra skapelser som rullar.

DSC02981

När jag nyligen fick upp ögonen för de söta portabla bilbanorna i tyg som jag sett hos mysigtdesign och  homemade by jill var första tanken att en sådan måste jag beställa till min lille älskling. Dock ruvade jag på saken i ett par dagar och kunde inte motstå frestelsen att ge mig på ett eget försök vid symaskinen som annars inte direkt blir utsliten i det här huset. Tyg har jag i mängd och med lite trixande fram och tillbaka blev resultatet  i alla fall till full belåtenhet hos en liten tacksam tvååring.

Det lilla fodralet har fem fickor att transportera gullpluttens ögonstenar på hjul (…i vissa fall däck med väldigt låg profil – aka fälgar) i praktiskt hanterbart format för den lille resenären. Boken vecklas sedan ut och erbjuder en vägbana för omedelbart billek och intilliggande garage i fickorna när bilarna behöver ta igen sig efter sina race. Praktiskt och kul för den lille och en rejäl boost för mammans darrande självförtroende i sömnadsbranschen.

1 kommentar:

  1. WOW Vad snyggt och fiffigt !!
    *imponerad!!*

    SvaraRadera