5 november 2010

Syntax Error*

commodore 64

Undrar om jag har lite för mycket på gång i min lilla huvudknopp just nu?

Först gårdagens lilla nätta omväg hem på dryga tio mil med tåget och sedan var det dags ikväll igen när det skulle tillredas fredagsmys. Far och son hade omsorgsfullt både planerat och inhandlat de perfekta förutsättningarna för en av mina favoriter inom fiskrepertoaren – örtig parmesanlax. Det minsta lilla jag själv kunde göra var att tillaga firren enligt det enkla receptet, men se det kunde jag visst inte ens det heller…

Vi satte oss till bords för att omedelbart konstatera att jag i min allmänna sinnesförvirring glömt bort parmesanen… Första tesmakande tuggan konfirmerade omedelbart att jag tagit fel påse med frusna örter ur frysen….STÖN!

*Syntax Error - felmeddelande i de gamla Commodore 64-datorerna… kom sedan att bli ett ironiskt slanguttryck för "felkoppling i hjärnan"…säger Wikipedia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar