29 augusti 2010

Jag har drabbats

DSCF3134[1]

…av Ernstfeber sisådär fem år efter alla andra. Länge stod jag emot, men nu verkar Kirschsteiger ha intagit även mitt kök, min inredning och mitt pysselterritorium. Karlen är fortfarande en tillgjord tönt i min bok men han pysslar så bra, lagar så mycket inspirerande mat och får till så fina rum både inne och ute. Jag kapitulerar!

Igår påminde han mig också om hur mycket jag tycker om kronärtskocka som är som allra bäst och mest närodlad just nu. Likt Ernst band jag fast en skiva citron för att undvika tråkfärg och kokte i nästan 45 minuter tills bladen släppte snäll. Men till skillnad från trådsmale Ernst är jag en kalorijagande viktväktare och åt med citronsaft och flingsalt – noll points och såååå gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar