8 juni 2010

TisdagsTema - lek

DSC00741

Dagens TisdagTema var verkligen lekande lätt för en mamma som spenderat hela dagen i sällskap med sin påhittiga (snart…) ett-och-ett-halvt-åring. Var ska vi börja???

Min lillkille är tack och lov en liten sömntuta på morgnarna, men idag var vi allt uppe med tuppen. Redan klockan 9.05 fick jag mig en blöt puss i nacken och ett uppmanande ööööh att det var dags att dra upp persiennerna för att kolla dagens väderlek. Den var ok för våra planerade trädgårdsmästarplaner – jippi!

I väntan på morgongröten lekte mor och son sin favoritlek – vem kan stoppa flest tår i munnen utan att ramla av soffan – här har vi kul här!

Resterande dagen tillbringades med jord, spadar, vattenslangar och massor av omplanteringsfärdiga tomat-, chilli- och paprikaplantor. Nu är både mor och son skitiga från topp till tå, men fint har vi det allt i grönsaksodlingarna.

DSC00749

Här hittar du fler bidrag på temat "lek".



4 kommentarer:

  1. Så söt han är - och så stor han blivit! 9.05...åååh! Jag är glad för hon sover till strax efter 6 nu, hoppas jag slipper 5-morgnarna nu...Men jag har tur för än så vill hon fortf. sussa en stund efter frukosten vid 9 och då sover jag med en stund :)

    SvaraRadera
  2. Hur många tår får du in i munnen??
    Kule lek - och härlig bild!

    SvaraRadera
  3. VAD HÄRLIGA LEKAR NI HAR DU OCH SONEN. NJUT.

    SvaraRadera
  4. Då får jag väl avslöja att trots mina 177 cm och för tillfället alldeles för många bromsande bilringar, så får jag fortfarande in alla tårna fram till lilltån i munnen. Lite av en stolthet........knäpphet, säger maken.

    SvaraRadera