4 maj 2010

TisdagsTema - vatten

DSC00697

Det var länge sedan jag var med och fotade i trevliga TisdagsTema. Idag passade dock temat “vatten” som handen i handsken när det gäller en av de mest frekventa aktiviteterna jag ägnar mig åt just nu. Hemmet påminner mest om en djungel med mängder av plantor på tillväxt av tomat, chili, paprika, kronärtsskockor, sammetstagetes, zinnia, röd- och genovesebasilika, persilja, salladsgurka, zucchini och några udda physalis.

Mitt stora huvudbry just nu är vilken granne jag ska våga be om vattningshjälp när vi åker iväg på två veckors semester på lördag. Vi pratar ju trots allt om ett ganska omfattande uppdrag, minst varannan dag….

Fler bidrag finns här.



5 kommentarer:

  1. ojoj vilken spännande tillvaro du bjuder på=) Tack för den inblicken..
    Har du hittat någon granne;-)?

    Hej från mig/ Viola

    SvaraRadera
  2. Ååå vad så härligt med många små plantor! I år blev det inte så många plantor för egen del. Får ta nya tag nästa år.
    Ha en fin kväll!
    Kram Josefine

    SvaraRadera
  3. Vilken fin vattenkanna! Jag hade gärna ställt upp om vi bott i närheten av varandra! Jag älskar växter och skulle skött dem exemplariskt! ;O)

    En djungel låter härligt att leva i! Tyvärr har jag inte det längre och det är lite ledsamt!

    ha en fin kväll och trevlig semester när ni åker!

    SvaraRadera
  4. Ojojoj...du har inte legat på latsidan ser jag, vilken härlig blandning på tillväxt!

    Klart du får be om vattningshjälp!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Känner igen problemet! Detta är har jag dragit ner odlandet till ett minimum. Tre sorter på gång just nu. Fast de kräver sitt i alla fall i fråga om utrymme och omvårdnad.
    :-)

    SvaraRadera