22 januari 2010

Tantvarning på riktigt

Förmodligen har mamman nu blivit tant på riktigt eftersom hon känner att dagarna får riktig guldkant av den ståtliga amaryllisen som tronar i köksfönstret. Är den inte bedårande?

DSC09384

Tanten i fråga är dubbelt så nöjd just för att kapet inhandlades på halva-halva-priset på Plantagen just före jul. Vem behöver en vacker polkagrisblomma mitt i julstöket när man kan njuta av den hela långa januari!?

DSC09383

Mammans make bekräftade häromdagen att det verkligen är tantvarning det är tal om när hans fru kom hem med det här…

DSC09640

Mamman är ju bara så inspirerad av Engelska Villan, Fröken Elsa, Erica Laurell, Writing Mum och alla andra kreativa människor som producerar det ena underverket efter det andra med sina virknålar. Tänkte att det inte skulle vara helt omöjligt att lära sig virka när alla andra gör det så snabbt och lätt, men efter en hel del svordomar och tappade maskor fram till midnatt igår vet i katten… Tänkte i alla fall försöka få till något härifrån – gissa vad!



4 kommentarer:

  1. Är det ett surdegsbröd du skall virka?!

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt en vag plan jag har, att lära mig virka i år.
    Måste vara en galopperande tantepedemi på gång?

    SvaraRadera
  3. Bulle kanske? Nu kollade jag inte just den här beskrivningen, men när jag virkade bullar så virkade jag bara långa bitar som jag snurrade ihop och sydde ett par stygn så de höll ihop. Sen sydde jag några pärlsockerpricka på. Vi gav bort bullar till våra föräldrar samtidigt som vi berättade om "bullen i ugnen" :)

    SvaraRadera
  4. Men GUD va trög jag är...dammsugare så klart!!!

    SvaraRadera