7 december 2009

10-saker-utmaningen, del 16

Här rensas det vidare i 10-saker-utmaningen och idag var det dags att ta beslutet att gamla gardiner och mattor som inhandlades till förra boendet inte kommer att användas i huset hur fina de än är. Ut åker 10+ grejer:
  • 3 par gardiner (Tradera)
  • 3 mattor (loppis)
  • 21 (!) paneler - vi hade många fönster ut mot vår härliga utsikt här (till en gardinlös svåger)
  • 2 vintillbehör (loppis)
  • en skärbräda som slagit sig (tippen)
  • ett salladsslungetillbehör som aldrig används i den annars så utmärkta färsk-potatis-skalar-maskinen (återvinningen)


3 kommentarer:

  1. Jag kanske har sagt det förr, men här kommer det igen: det är så smart det här med att rensa ut sådant man inte använder. Jag har inte varit lika systematisk, men åndå inspirerats och börjat rensa i skåp och lådor.
    Hälsar fröken Dill

    SvaraRadera
  2. Så kul att hitta hit!

    10-saker-utmaningen är ju en helt superfantastiskt bra idé!

    Undra om inte jag ska haka på?! Den som skulle bli lyckligast här hemma är nog mannen :)
    Men vi skulle få hålla på i flera år känns det som, för häreguuuuud va med
    onödiga grejer vi har!

    /Eva

    SvaraRadera
  3. Vad fascinerad jag blev av den här utmaningen. Jag har backat tillbaka och läst hela...så otroligt inspirerande och tänkvärd utmaning.

    Nu har vi rensat ut otroligt mycket här hemma, så jag vet inte om det skulle fungera här hemma, men det skulle ändå var kul att ge det ett försök efter nyår.

    Lycka till i fortsättningen, jag ska följa dig i kampen mot ett "clutter"fritt hem.

    Bea

    SvaraRadera