2 november 2009

10-saker-utmaningen, del 11

Då var det dags att rensa ut pryl nummer 101-110 och konstatera att det fortfarande går utmärkt att hänga med i 10-saker utmaningen. Initialt hade mamman tänkt försöka rensa i 15 veckor, men nu har jag konstaterat att det finns åtminstone 350 prylar som bara ligger och samlar damm här hemma. Mitt nya mål blir 25 veckors rensande av 10-saker-i-veckan och sedan en grand finale på 10 gånger 10 saker. Det ni!

Idag lämnar följande överflödiga prylar lilla familjens hem:
  • 4 stinkande och säkerligen miljövidriga doftsprayer (giftigt avfall på tippen)
  • en vit topp med omöjlig fläck mitt fram (till trasa)
  • den s.k. "hemmafrupyjamasen" från Ralph Lauren som inte ens känns rätt nu när man verkligen är hemmafru (klädinsamlingen)
  • en analog köksvåg som ersatts av en mer exakt digital broder (loppis)
  • ärvda glas som inte passar i vårt hem (loppis)
  • ljushållare som inte hittat hem i nya huset (loppis)
  • filmen Australia som vi sett klart (Tradera)
  • en Macy Gray CD som snurrat klart (loppis)
  • en bok om kluriga familjerelationer som inte direkt kändes klockren (loppis)
  • en av otaliga vinböcker (loppis

Jag kan också gladeligen konstatera att vi nu är ett helt "litet gäng" som håller på med den här hälsosamma 10-saker utmaningen och utrensningen i hemmen:

Alla vackra barn
Mojebarn
Esbe
Anki med Köpstoppsbloggen

och såklart David på Simple. Organized. Life. som satte igång det hela och har en lång rad följare på andra sidan Atlanten.

Någon mer jag kan lägga till på listan idag?

1 kommentar:

  1. Bra, bra! Du är duktig :)

    Och jag fortsätter falla dit... (ska ju ha datorfritt idag)

    SvaraRadera