13 oktober 2009

Köpstoppsinspiration


Idag har DN en artikel, "Nu shoppar jag mer medvetet", om Ann-Christin Gramming som inspirerat mig till mitt 4 månader långa köpstopp. Hennes blogg Köpstoppsbloggen är mycket läsvärd och häromdagen bad jag biblioteket beställa hem Judith Levines omhuldade ”Not buying it – my year without shopping”. Den ska bli spännande att läsa och med lite tur ger boken lite extra inspiration för sista månaden med köpstopp och den därpå följande förhoppningsvis mer medvetna konsumtionen.

På köpstoppsfronten går det för egen del mycket bra och jag trivs verkligen med att varken springa i butiker eller fundera på vad för kul jag skulle kunna köpa för att döva någon annan känsla. Som utlovat har sonen inte blivit "drabbad" av mammas fixa idé och det kan rapporteras att han nu både har varm mössa och halsduk att svepa in sig i höstkylan. I söta butiken Pilutta här i Kungsbacka inhandlades igår dessa nödvändiga prylar av märket Katvig i härlig 100% ekologisk bomull. Bild från morgonens 10-km-fettförbrännings/nannepromenad.


Bild på Anki lånad från DN.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar