19 maj 2009

Vilda eko fantasier

Interfood-mässan för "måltidsbranschen" pågår på Svenska Mässan i Göteborg och på onsdag den 20 maj är även vi amatörkockar välkomna. Nyfiken som man är surfades det snabbt in på websidan och vips gick fällan igen "...botanisera runt på EkoNord där du möter det mesta och bästa inom ekologisk-, när- och lokalproducerad mat...". Att detta sammanfaller med ett besök av mormor och morfar som längtat och längtat efter att få rå om sin lille guldklimp gör ju inte saken sämre. Jag ska på mumsar-mässa och leva ut mina vildaste eko-fantasier!

Dubbelwhammy - igår damp dessutom senaste numret av Reko-tidningen ner i brevlådan med en annons för "Jordens Mat - ekologisk marknad i skördetid" på Gunnebo Slott i Mölndal.... Behöver jag säga att det blev ett stort kryss i almanackan på 12-13 september när jag läst ".......köpa ekologisk mat och lyssna på föreläsningar av bl.a. tv-kocken Rune Kalf-Hansen, Äkta Vara Mats-Eric Nilsson, matkreatören Monica Ahlberg....."

Börjar misstänka att jag är en nörd..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar