22 juli 2012

Ha, ha, ha!


Oj, vad jag alltjämt har skrattat sedan jag öppnade posten i tisdags. Gissa min förvåning då ett av kuverten innehöll den tjusiga presenten ovan.

Linda med bloggen Vårat Äleberg är en, så kallad, bloggvän som jag aldrig har träffat i levande livet men som jag "umgåtts med" i bloggosfären av och till de senaste åren. Vi är båda lika sålda på odlande och självhushåll, med den lilla skillnaden att Linda bor på en härlig gård med massor av utrymme, besitter mängder med kunskap om både grödor och djur, samt har tillgång till lite andra maskiner och "lantliga" resurser än en annan.

Vi är båda småbarnsmammor och när jag för ett tag sedan delade en rolig länk på Facebook var Linda snabb att heja på genialiteten i en designad mössa för ammande bebisar. Min tanke slutade vid ett gott skratt, men Linda som är en fena med virknålen skred uppenbarligen till verket och skapade.

Tack snälla du för det tjusiga alstret och för att du helt klart förgyllde den emellanåt mindre glamorösa amningen. Vi får väl se om jag vågar dra på Klara mössan nästa gång vi "äter på lokal", men helt klart förlängdes mitt liv avsevärt med de berömda skratten. Kram!

3 kommentarer:

  1. Det var så lite! =) Tack för alla fina ord ovan! Klart ni skulle ha en tuttmössa. Men jag vill se en bild i action också! =)

    SvaraRadera
  2. Den är ju helt underbar :) Förstår att du skrattat gott och länge :)

    Mina whippersnapper har börjat mogna, men jag är lite fundersam – ska de vara gula och droppformade? Börjar undra om jag har gjort fel med skyltarna nu igen.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  3. För står att du blir avis Marie! Jag skulle tycka att det vore jättejobbigt att inte få odla. Fast visst har du väl lite odlingar i ”tillfällighetshuset”? Någon tomat, eller så?

    Kan gissa att det är mycket jobb och merkostnader. Jag skulle nog vilja ha på långsidorna, eftersom det är där vi har mest växter. Till växthuset har vi dragit både el och vatten och det är jätteskönt!

    Ja, de ser onekligen lite ut som Yellow Pearshaped, men inte riktigt ändå. Mina är päronformade och de här som kommer nu är som droppar. Men det kan mycket väl vara så ändå. Hoppas fröerna vill gro nästa år också – vill så gärna få testa Whippersnapper.

    Det är punchverandan som skiljer våra hus ifrån om man ser dem från framsidan. Annars ser de på pricken lika ut. Vi har ett stort burspråk på andra sidan huset i stället.

    Ha det så gott!
    //Linda

    SvaraRadera