24 april 2011

Kolla, kolla, kolla in!

DSC03868

Jag säger precis som sonen när jag stolt paraderar mina bortklemade dvärgbusktomater 'Whippersnapper' som äntligen satt årets första frukt. Lyckan är stor och det ser ut som om det faktiskt betalar sig med den tidiga sådden i januari, otaliga omskolningar i bästa jordblandningen och förstaparkett i köksfönstret med säkerligen ett och annat höjt ögonbryn hos grannarna som nog undrar huruvida jag verkligen tycker det är smakfullt och praktiskt att bo i en djungel.

Nu börjar det tröttsamma springandet med stora krukor in och ut för långsam avhärdning och längre och längre stunder ute i solljuset. Med eller utan uppsatt växthus, så ska jag minsann ha satt tänderna i egenodlade körsbärstomater innan mitten på maj månad!

3 kommentarer:

  1. Du har blivit överbjuden i auktionen. Högsta budet ligger för tillfället på 80:- Kika gärna in och lägg ett nytt!

    SvaraRadera
  2. Redan?! Oj, vilken lång tomatsäsong du kommer ha. Avundsjuk...

    SvaraRadera