16 februari 2011

Nu börjar det likna vår…

DSC03088

…åtminstone här på insidan efter jag kommit väl överens med min gamla symaskin och soffan har försetts med kuddar i nya mönster och färger. Så här års går jag alltid och kastar trånande blickar på butikernas härligt inspirerande interiörer med kuddar i mängd, vita detaljer och till på köpet något läckert blomsterarrangemang med vårlökar och kanske ormhassel. Om jag får säga det själv tycker jag faktiskt att jag fått det riktigt trevligt här hemma och framförallt endast till en spottstyver jämfört med de feta prislapparna som brukar presenteras till vårdesperata kunder (läs kvinnor…).

Det mönstrade tyget kom från Serholt och Village förra året och efter att jag trånat en hel säsong efter fyra kuddfodral till det facila priset av 149 kr stycket (+ innerkuddar) knep jag sedan samma design på metervara reducerat med 70% – nice! Färgklicken som behövdes till såg jag någon annanstans men kunde inte med att spendera likaledes galna pengar på fodral och innerkuddar i udda formatet 30 x 40 cm. Lösningen fick bli ett besök till prisvärda Tyglagret i Kållered och att jag sydde om och klippte av 40 x 40 cm kuddar som finnes här hemma i mängd. Inte så dumt va? 49 kr senare…..

Gissar att gängse norm nog är att njuta dyra designervaror i sin soffa, men jag går igång på den exakta motsatsen – tillfredsställelsen av egentillverkat och cashen kvar i plånboken. Helylle?

1 kommentar:

  1. Glöm inte lyckan i att blåsa den i övrigt gode Borg på momsen på egenarbetet. Jag syr väldigt lite kuddar men det borde närma sig känslan när jag lägger i ett par vedpinnar i spisen med elbrytaren i läge off.

    Gråpäronet

    SvaraRadera