21 augusti 2010

Min snälla mamma

DSCF2830  

…gjorde mig riktigt, riktigt glad förra veckan när hon överraskade mig med en underbar Afrikas blå lilja, eller Dela Agapanthus som de-som-vet kallar den. Jag har gått och drömt om en sådan skönhet, men hade aldrig trott att det skulle bli verklighet så här rakt upp och ner. …och det var inte vilket exemplar som helst – jag räknade till 28 (!) fina frodiga stänglar alldeles fullproppade med de härligt blå blommorna. När vi återvänder hem ska krukan bytas till något mer diskret i “min färgskala”, men visst är liljan vacker flankerad av lagern och lilla olivträdet!?

DSCF2833

Tack snälla mamma!



2 kommentarer:

  1. Ja, det var en snäll mamma. Agapanthus är en riktig 'vill ha'-blomma.... Har den i vitt i två stora krukor. Men jag lyckas aldrig få kläm på hur jag ska få den att blomma rikligt. Råden är ju så olika hur man ska ta hand om dom. En del säger liten kruka, andra en stor... osv. Ett fel jag tror jag gör dock är att gödsla alldeles för lite. I år fick jag bara 4 stänglar... Så dina 28 låter helt otroligt..... går det?!

    Snyyyyg blomstertrappa!!! Vad händiga ni är... En sån skulle jag också vilja ha.....

    Ha en fin helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Jo du, afrikas blå lilja är ju nåt extra den. Vacker som en dag. Ha en fin helg/Gela

    SvaraRadera