27 april 2010

Enkel, men ljuvlig spaghetti

ruccola

Nu blir det vardagsmatlagning i vart och vartannat inlägg, men idag kan jag inte låta bli att dela med mig av en absolut favorit. Denna superenkla pastarätt dyker upp med jämna mellanrum hos lilla familjen och nu lär det bli än lite oftare när ruccolan står frisk och frodig i fönsterkarmen.

I väntan på sommarens efterlängtade skördar i landet strör jag helt enkelt ruccolafrön på plantjord i ett plasttråg och efter drygt två veckor i köksfönstret är det dags att skörda de peppriga små sötnosarna.

Limespaghetti med bacon, 4 pers

Kokad spaghetti* för fyra personer

200 g feta i tärningar*

skal och saft av en lime

2 hackade vitlöksklyftor*

chiliflingor

1 paket bacon knaperstekt i bitar*

kapris*

ruccola*

peppar

Blanda den kokta spaghettin med de övriga ingredienserna och servera meddetsamma.

*ekologiska ingredienser



1 kommentar:

  1. Låter mumsigt. Speciellt nu när jag är hungrig före lunch ;-). Jag älskar också ruccola. Nu är bara frågan hur jag ska få stortjejen och lilltjejen att äta, när det inte är korv. Jag får väl muta dem.
    Ser att du bestämt dig för en KA i alla fall.

    SvaraRadera