11 januari 2010

Så det kan gå…

bagage

Ibland gör ju barn tillvaron aningens mer spännande än man kanske hade önskat sig... Idag rapporterar medierna om en treårig pojke som försvann in i bagagehanteringssystemet medan mor hans checkade in inför flygresan. Det kunde såklart ha slutat illa, men med tanke på att det hela trots allt slutade lyckligt...lillkillen återbördades till mamman efter att han sorteras som defekt bagage...så får man väl skratta åt storyn nedan!?

Medan mamman checkade in på Kastrups flygplats kröp en treårig pojke upp på bagagebandet och fördes bort...i ett obevakat ögonblick kunde han smita från sin mamma och ta sig upp på bagagebandet vid incheckningsdisken...fick en tur genom bagagesystemet på jätteflygplatsen. Bland annat blev han röntgenfotograferad och scannad men eftersom scanningutrustningen inte hittade något godkänd bagageetikett skickades han inte ut till väntande flygplan. I stället sorterades pojken som defekt bagage utan känd destination.Räddningen blev en flygplatsanställd som hörde treåringens gråt. Pojken var olycklig men fysiskt oskadd och kunde återförenas med sin mamma.



2 kommentarer:

  1. Jag hörde om det på radion idag när jag var ute på sedvanlig taxitur, skulle inte ha förvånat mig om det hade hänt mig och min minsting.
    Han har en eminent förmåga att snurra iväg och "upptäcka" världen.
    Tack och lov är han inne i en något mer tillbakadragen fas just nu, lite mer återhållsam när det gäller strövtåg långt bort från mamma.
    Fast det är klart..det går antagligen också över och dessutom fyller han inte 3 förrän i höst..

    SvaraRadera
  2. Jag läste precis om det på Aftonbladet! Såna äventyr får vi väl hoppas att vi får slippa? :)

    SvaraRadera