14 november 2009

Allt man kan önska

Mamman har tidigare deklarerat sitt "love-hate"-förhållande till den självgoda amerikanska hemmafrugurun Martha Stewart här. Samtidigt som Martha är ett självberömmande kräkpulver som hunsar sina berömda gäster i köket, så pysslar hon ofta med just sådant som mamman älskar. Hon odlar, lagar mat och bakar - pysslar och har en härlig gård med allsköns underbara husdjur som producerar mjölk, ägg och ull till husbehov.

Nu har Martha Stewart Show äntligen återvänt till Kanal 9 igen, om än på den något obekväma sändningstiden 14.40. Men strunt i det för efter häromdagen, när vädret uppmuntrade till klossbyggande framför TV:n hela eftermiddagen , får jag passa på att helgonförklara monster-Martha. Inte nog med att hon hade den goda smaken att ha ett långt reportage om mammans stora idol - den gudomlige Richard Gere! Reportaget handlade dessutom om läckerbiten Richards satsning på en på en charmig restaurang med närodlade, säsongsanpassade delikatesser på menyn. Dregel...

Älskling! Jag vet varthän nästa semesterresa måste gå!! Jag börjar spara nu och köper varenda utsläppsrätt jag kan komma över... The Farmhouse at Bedford Post Inn Westchester County (70 km norr om New York City) är den givna destinationen för läckerbitar på alla plan. Snäääälla!

I New York Times recension av the Farmhouse "Oscar-Worthy Flavor" skrev man: "The food at the Farmhouse ... is so flavorful that you, too, are likely to become so focused on it that you won’t pay attention to much else" . Don't think so...utifall sexguden Richard skulle stryka längs mammans bord...
Då vet jag en som skulle släppa både mat och bestick och börja hyperventilera!

Verkar det konstigt om jag klämmer in en bild till??


3 kommentarer:

  1. Grattis! Du vann boken! Hör av dig med din adress!

    SvaraRadera
  2. Fin bok du vann, jag blir alldeles knäsvag av Richard Geres bilder..

    SvaraRadera
  3. Tur att det går att spela in...

    SvaraRadera