23 november 2009

10-saker-utmaningen, del 14

Dags att göra av med överflödiga prylar nummer 131-140 och det kan rapporteras att det känns lika härligt vecka efter vecka att rensa:
  • Tyg med fem myror-tryck som blev över när tavlor tillverkats till lillens djungelrum (present i något piffat format)
  • CD med tung irländsk musik (loppis)
  • klocka (loppis)
  • reseguide till Barbados (loppis)
  • ett gäng snapsglas (loppis)
  • en scarves i "fel" färger för vinter-mamman (loppis)
  • boken Feng-shui för svenska hem (loppis)
  • alldeles för starkt ansikttvål (återvinningen)
  • julboken (loppis)
  • makens bok om whiskey (loppis)

David på Simple. Organized. Life. som startade 10-saker utmaningen nöjde sig med 10 veckors utrensning inför sin flytt, men vi är ett gäng här i gamla Svedala som kör på och inte verkar ha något problem som helst att hålla ångan uppe (vad det nu kan tänkas säga om vår tidigare konsumtion och hamstring av onödiga prylar!?).




2 kommentarer:

  1. Jag är så imponerad av att du fortsätter med utrensningen. Jan känner också att jag vill hänga på, ännu mer efter att förtvivlat letat i jullådorna i helgen. Tyvärr så är det mesta som jag vill göra mig av med sånt som min mamma gett mig och hon läser bloggen....... Jag måste spara allt hon dumpar på mig annars blir hon sur. Så jag rensar i smyg.

    SvaraRadera
  2. Wow! 140 saker!! Jättebra ju!

    Jag har nog sagt det innan, för egen del börjar jag tycka att det känns lite tungt att hitta det där som jag vill bli av med. Finns saker som jag borde kunna motivera att inte ha kvar, men som liksom är för tajta med mig fortfarande.

    Jag måste kolla hur många saker jag är uppe i, och börja lägga till vilken del jag är på, så som du och flera andra gör. Så att man har lite koll och kan se resultatet tydligare!

    SvaraRadera