18 juni 2009

Rapport från grönsakslandet

Det har väl vid det här laget inte undgått någon att mamman i det här hushållet har tagit det där med att bli hemmafru, matmor, ha fötterna i myllan, etc, etc på största allvar nu när hon är föräldraledig och tillfälle bjuds rent tidsmässigt. Som en kontrast till allt mysigt babypyssel och det lite mer moderna levernet i cyberrymden genom bloggen, så är det bara så härligt att få dra på sig stövlar och trädgårdshandskar och gå ut och plöja runt i landet, komposten, diverse blomkrukor och det lilla anspråkslösa växthuset med mina egenhändigt uppdrivna små plantor (låt mig dock inte få bygga upp trädgårdsromantiken runt det sistnämda växthuset allt för mycket - vi pratar plastkrafs från ÖoB...än så länge...!)

För er andra "stackare" som kanske just nu sitter rena och hela på en kontorsstol och luktar Chanel, eller i alla fall inte just för stunden har en sur babyspya på axeln, matjord under naglarna och/eller en stinkande bajblöja i papperskorgen bredvid....delar jag generöst med mig av min egen lilla skönhet och njutning... glad midsommar på er!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar