12 maj 2009

En blogg? Tja, varför inte...

Som mamma till lille Max sedan 4 månader tillbaka och därmed härligt befriad från allt vad kontorsutrustning heter hade jag idag bett min käre man Håkan att på jobbet skriva ut ett brev jag knåpat ihop till min kompis Kirsty i Kanada. Glad i hågen kom han tillbaka nu på kvällen och erkände villigt att han tjuvläst hela brevet (!). Nåväl, det är väl sådant man får räkna med när man delegerar inom familjen, men sällan hade jag väl trott att jag några timmar senare skulle sitta och lägga upp min helt egna blogg - Mimmis Mammaliv.

Jag var säker på att Håkan skulle ifrågasätta huruvida jag verkligen trodde min kompis, till professionen framgångsrik jurist och i övrigt flitigt date:ande singletjej, verkligen skulle vara intresserad av mina målande beskrivningar av blöjbyten, smakportioner, axelspyor etc. Men tji fick jag, gullige Håkan ville berätta hur fantastiskt underhållande han tyckte brevet var och han kunde inte förstå varför jag inte frälste världen med min egen blogg. Trots allt sitter jag ju allt som oftast med laptop:en på ena benet och läser diverse bloggar, medan den lille äter eller sover på det andra benet. Det har ju liksom blivit ett par timmar av dessa aktiviteter de senaste 4 månaderna...och jag har som aldrig förr läst om matlagning och bakning, ekologisk odling, kampen mot tillsatser, bebisar och barn och allt möjligt annat.

Ja, så detta lilla smicker fick mig att börja fundera på att det skulle vara riktigt kul att återge allt mysigt som Max och jag har för oss på dagarna medan pojkens fina pappa snällt lommar iväg till jobbet i arla morgonstund för att dra in lite kulor till hushållet. Om man betänker att jag allt som oftast pysslar runt i köket med diverse matlagning, bakande och experiment med syltande och saftande medan Max leker på sin lammfäll eller alternativt rotar runt i mitt underbara land och min kära kompost medan den lille tar sig en lur i vagnen, så får man en ledtråd till vad jag kommer att skriva om. Lägger man därtill bus och pyssel med en liten 4-månaders ögonsten, hemmafixarprojekt i det nya huset, turer i omgivningen för att hitta goda ekologiska och närodlade råvaror och ett intresse för debatten om tillsatser i maten, så har man nog en ganska god aning om vad man kan förvänta sig från Mimmis Mammaliv.

Hoppas du vill hänga med Max och hans lyckliga mamma på äventyr i vardagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar