12 juni 2010

I oss alla bor det en nörd

pralinJag är åter inne i en superpysslig fas (var där någonsin en opysslig fas i mitt liv?) och bortsett från det ordinarie lagandet, bakandet, syltandet och saftandet är det som bekant full fart på grönsaksodlingarna och härligt permanenta sorgkanter under naglarna just nu.

Häromkvällen blev det alldeles för sent när flitens lampa lyste över en kortmakare med massor av kreativa idéer och papper och stämplar högt och lågt. Under helgen ska lilleman äntligen få sin fina teepee färdigsydd och monterad och alldeles strax får han sällskap däri av den färdigsydda kärleksdronken enligt Kalikåmönster.

På senare år har jag blivit en riktig kursjunkie och kan bara inte låta bli ett springa runt och lära mig nya pyssliga trick för hemmabruk. Det har blivit allt från kortmakeri till roliga handstilar till odling av grönsaker och påhittig presentinslagning. En dröm jag länge närt är att lära mig mer om blomsterarrangemang och nu har jag helt fräckt bokat mig på en heldag i sommar hos Jenny Strandhs Blomsterdesign i Skåne med antagandet att jag kan dumpa sonen hos mormor och morfar i trakten.

Nu är bara frågan hur jag ska kunna motstå frestelsen att också anmäla mig till en pralinkurs i höst med charmiga konditorn Mia Öhrn när jag hittade det här? Oj, så mycket kul man kan hitta på! …och Stockholm ligger ju bara 3 timmar på X2000 och sisådär en tusenlapp härifrån…



1 kommentar:

  1. Jo men visst ska du gå på pralinkurs! Sedan måste du ju träna på att göra praliner hela dagarna... ack så jobbigt det blir för dig :-)

    kram

    SvaraRadera