4 juni 2010

Äntligen tillökning!



Nu gick det bara inte att hålla sig längre, så härom veckan fick mammans efterlängtade lilla ögonsten äntligen flytta hem till lilla familjen. Länge har jag värkt, längtat och knegat för att spara ihop till denna högst tilltalande lilla hjälpreda och för ovanlighetens skull fick habegäret vinna över all sans och balans och kloka funderingar om konsumtionens vara eller icke vara

Den uppmärksamme noterar i högerspalten att det fortfarande saknas närmare en knapp femhundring i Kitchen Aid-fonden och därmed ligger fortfarande stora tillbehörspaketet och väntar i butiken. Rätt ska vara rätt! Min kära arbetsgivare överraskade dock häromdagen med andra delen av en föräldraledighetsbonus som man är berättigad till när man återgår i tjänst, så nu tror jag allt att det kanske kan bli dags att mala, passéra och riva redan till helgen....

Min ljuvliga äppelgröna Kitchen Aid har naturligtvis fått lov att inta bästa position på köksbänken med given knock-on-effekt på övriga maskiners varande, positionering och förmåga att matcha denna nytillkomna skönhet. As we speak....har maken fått fria tyglar att ge sig in till stora staden för att kolla in Nespresso-kampanjen på deras smäckra lilla kapsel-bryggare. Fullständigt überonödigt när det i hushållet redan finnes en slabb/bön/maskin, Nespressokapslarna tillför megaonödigt och miljövidrigt emballage och pengarna bara flödar ur kassan. Vart tog den sansade, klimatsmarta och konsumtionsmedvetna mamman vägen? Glömde vi henne nere på Iberiska halvön????




6 kommentarer:

  1. Aj, aj va avis jag blir ;-)

    SvaraRadera
  2. En hushållsassistent är aldrig fel. Jag använder min flitigt och den underlättar verkligen när jag bakra, syltar, gör korv mm :-)

    SvaraRadera
  3. Ett stort GRATTIS till dig och familjen! Vilken läckerbit! Vad ska den heta? ;-)

    SvaraRadera
  4. En odlingsglad jänta från Presse
    med mat och bröd som intresse
    har köpt en maskin
    och går runt med ett flin
    med Kitchen Aid sällan hon less "e"
    Gråpäronet

    SvaraRadera
  5. Grattis till tillökningen! Den är du väl värd :-)

    SvaraRadera
  6. Den är verkligen fin! Snyggare än så kan knappast en köksmaskin bli! Grattis, hoppas du får mkt glädje av den!

    SvaraRadera