27 augusti 2009

Tävling och tittarsiffror

I mitten av maj smickrade den gullige maken på skrivarfronten och inspirerade mamman att starta en alldeles egen blogg. Med detta tillfälle att få utlopp för den lilla kreativa ådran som fått stå till sidan under de första babymånaderna trodde hon väl aldrig att någon mer än eventuellt ovannämnde make och lilla mamsen skulle ta sig tid att läsa diverse filosofiska utläggningar. Döm av min förvåning när nu ett par månader senare hela 1000 besökare varit inne och läst om livet i den lilla familjen.

Jättekul och naturligtvis ska detta firas i sann bloggaranda med en liten utlottning. Det har väl förmodligen inte undgått någon att mamman är besatt av att ta tillvara allt gott som naturens skafferi erbjuder och alldeles strax kör ju den underbara äppelsäsongen igång här på hemmaplan. Vad kan väl då vara lämpligare än en vinst som inspirerar till allehande urmumsiga anrättningar innehållande äpple - kakor, muffins, knyten, tarteletter, hjärtan......


Jag lottar ut ett exemplar av den fina boken "Äppelkakor och annat smått och gott av äpplen" och allt du behöver göra för att delta är att lämna en kommentar till det här inlägget. Vill du dubbla din chans att vinna länkar du också hit från din blogg med bilden ovan och texten "Tävling hos Mamma Mimmi".

Vinnaren dras den 15 september. Lycka till och tack för att du besöker Mimmis Mammaliv!


41 kommentarer:

  1. GRATTIS till antalet besökare :)
    Äpplen är så gott och det finns så mycket gott man kan göra med äpplen. Jag vill jättegärna vara med och tävla om den fina boken och länkar i högerkanten hos mig.

    Önskar dig en trevlig torsdag.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Äppelkaka! va gott! klart jag vill vara med och tävla!

    SvaraRadera
  3. Jag vill ha!!! Tack för fina ord hos mig , kram!

    SvaraRadera
  4. Och jag länkar!

    SvaraRadera
  5. Jag är absolut med :)

    SvaraRadera
  6. Precis som du gillar vi att tar till vara på det naturen ger oss därför vill vi såklart jätte gärna vinna denna bok :)

    SvaraRadera
  7. Jag är gärna med och tävlar, jag har länkat här

    http://molnboanna.blogg.se/2009/august/vinn-en-kokbok.html

    Tack för att du tipsade min tävlingsblogg om tävlingen.

    info@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  8. Jag är gärna med och tävlar, och ett stort grattis

    SvaraRadera
  9. Jag vill gärna vara med och tävla! Jag är tokig i bakverk med äpplen i, en klassiker som aldrig kan slå fel... :D

    anonitota@comhem.se

    SvaraRadera
  10. Vore kul att få lite tips för att använda äpplena på fler sätt! Jag dubblar gärna mina chanser och har länkat i tävlingsbloggen:

    http://evamar.blogg.se/2009/august/bok-15-september.html

    SvaraRadera
  11. Hej! Jag är självklart med även jag och länkar också vidare från: http://villduvinna.blogg.se/2009/august/bok-4.html

    Håller tummarna hårt, oj vad sugen jag blev på något gott nu ;)
    Kram Malin (mr22ga@hotmail.com)

    SvaraRadera
  12. Hej va de går!!! Allaredan 1000 besök!! Grattis.
    Vill gärna vara med i din tävling!
    = )

    SvaraRadera
  13. hejsan. jag är gärna med :D

    SvaraRadera
  14. Åh va kul med så många besökare! Grattis! =D Jag vill gärna vara med och tävla! =)

    Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/august/vinn-boken-appelkakor-och-annat-smatt-och-go.html#comment

    Ha det så bra!
    /Jessica

    SvaraRadera
  15. Jag är riktigt svag för kakor och bakverk, men är dålig på att baka något ut över den gamla vanliga kladdkakan. Därför tycker jag att jag ska få vinna! :)

    monticka at gmail punkt com

    SvaraRadera
  16. Ååh, jag vill gärna vinna! :)

    SvaraRadera
  17. Hej
    Vill gärna vara med i tävling om bakboken.

    SvaraRadera
  18. Jag är med och har länkat på www.shopaholicans.bloggg.se/tavlingar

    SvaraRadera
  19. åh så passande nu inför äppelsesongen. vinner jag ska jag helt klart hem till mamma å plocka med mig massor med äpplen! för baka det älskar jag. självklart har ja även länkat här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/august/bakbok-1.html

    SvaraRadera
  20. Äppelkakor är alltid gott, så jag hoppas på tur i din tävling. Jag länkar från min blogg.

    SvaraRadera
  21. Jag vill gärna var med och tävla! Har länkat från min blogg!

    SvaraRadera
  22. Jag älskar att baka, men har faktiskt lite dåligt med recept när det gäller äpplen.. Och den här boken känns ju verkligen rätt nu i hösttider!Hoppas jag vinner den :-)
    Karin
    doll@home.se

    SvaraRadera
  23. Hej

    vill självklart vara med och tävla och har även länkar i min blogg för dubbla chanser. Ha det bra//Linda

    SvaraRadera
  24. Hej, har haft mina ögon på den boken länge, men inte haft råd att köpa den. Skulle därför vara underbart att vinna den och kunna förgylla hösten med alla möjliga sorters äppelkakor. :)
    Jag har länkat till dig här: http://fairy.blogg.se/appletree/2009/august/tavling-hos-mamma-mimmi.html
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  25. Den boken låter ju riktigt trevlig så nu är det bara att hålla tummarna.

    Länkar på högersidan!

    SvaraRadera
  26. Med härlig ord fångar du den vanliga vardagen...Appropå äppelkaka så måste jag ju bara berätta för dig om när jag för flera år sedan skulle ta vara på en massa fallfrukt. Jag stod en halv dag och gjorde äppelkaka på äppelkaka. Jag tror att jag vara två våndor till affären för att ingredienserna tog slut på vägen och när min man väl kom hem sotd jag i köket omgiven eller snarare omringad av äpplkakor. Han bara stod och gapade en lång stund innan han tog till orda och frågade om jag skulle börja sälja äppelkakorö...*ler* Den hösten föråt vi och våra nära och kära oss på dessa goda pajer. Jag tror inte att jag kommer göra om det, inte i samma skala i alla fall...(Jag tycker fortfarande att det kan vara alldeles underbart ljuvligt gott att avnjuta dessa goda frukter i pajer...) Mums!

    SvaraRadera
  27. En härlig blogg du har!
    Är en stor äppelfantast så är gärna med och tävlar! Länkar vidare i min blogg...:)
    Ha en bra söndag! Kram
    http://lakritstokig.blogg.se/?tmp=30094342

    SvaraRadera
  28. Klart att mamsen vill vara med och tävla på din jättefina blogg!!
    puss o kram

    SvaraRadera
  29. Du har en härlig blogg med en massa vackra bilder. Det gör det hela väldigt livfullt!

    Älskar att baka och nu i äppeltider vore ju denna bok helt perfekt!

    SvaraRadera
  30. Hej!
    Jag är gärna med och tävlar. Jag har länkat till dig: http://caritatavlar.blogg.se/2009/september/appelkakor.html.

    HOppas på tur nu!
    turkost@gmail.com.

    SvaraRadera
  31. Mmmmm vilken mysig tävling!

    Jag är med!!

    Har länkat:
    http://hoppasjagvinner.blogg.se/2009/september/tavling-hos-mamma-mimmi.html

    SvaraRadera
  32. Jag vill också tävla såklart!

    Länkar och håller tummarna;
    http://tessetavla.blogg.se/2009/september/appelbok.html

    tessetavla@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. Söt tävling du har.. Jag har denna boken fast i Kladdkakor men jag vill självklart vara med om en lott hos dig.

    Krams!

    SvaraRadera
  34. jag e med hoppas att jag vinner =D =D

    bruno_merroll@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Självklart vill jag vara med om utlottningen om en bok om härliga äpplen. Behöver verkligen lite nya ideer till den obligatoriska äppelkakan.

    Länkar även i min blogg:-)

    SvaraRadera
  36. Hej
    Första gången jag är inne och hälsar på här hos dig, men själklart vill man vara med och tävla..
    Länkar även i min blogg i högerspalten..
    Ha ha såg just din fläskometer den måste titta närmare på..
    Jag och gubben har börjat ett lchf liv..
    Vi hörs
    Mvh
    Therese

    SvaraRadera
  37. Jag har ingen egen blogg men håller tummarna och hoppas på tur ändå!

    SvaraRadera
  38. Jag är med och hoppas på tur!! Länkar hos mig
    kram Malin

    SvaraRadera
  39. oh jag älskar mat och bak med äpplen!
    en favorit är äpplen i ugn med kanel, ströbröd, socker och smör. MUMS!
    jag är absolut med i tävlingen och har länkat från min blogg:
    http://cleaclea.blogg.se/2009/september/15-september-bakbok.html
    kram, clea

    SvaraRadera
  40. Åh jag vill vara med. Har länkat: http://baxita.blogg.se/2009/september/appelbakbok-2.html

    SvaraRadera